System finansowo - księgowy
"System finansowo – księgowy" (FKB) jest aplikacją przeznaczoną do kompleksowej obsługi wydziałów finansowo -budżetowych instytucji szeroko rozumianego sektora publicznego. Dzięki elastycznemu interfejsowi program pozwala na dostosowanie funkcjonalności do potrzeb i wymogów wynikających ze specyfiki działania jednostki. Charakterystyczne cechy systemu to prosty i intuicyjny sposób obsługi, szeroki zakres przetwarzanych informacji, ujednolicona konwencja prezentacji danych, konfigurowalność. Te i inne zalety sprawiają iż system jest wykorzystywany jako narzędzie księgowe w ponad 300-stu jednostkach administracji rządowej i samorządowej.
Funkcjonalność systemu:
- kontekstowy tryb pracy, możliwość definiowania i wprowadzania danych w dowolnej ilości dzienników cząstkowych,
- jednolita forma wizualizacji zbiorów danych,
- tworzenie zakładowego planu kont w powiązaniu z analityką budżetową, wydatków strukturalnych itp.,
- dowolność przy definiowaniu segmentów konta,
- ewidencjonowanie klasyfikacji budżetowej w podziale na wydatki, dochody, przychody i rozchody z możliwością rozbudowy analitycznej,
- analiza budżetu w układzie zadaniowym, trójstopniowy podział: wydział, działanie i typ,
- projektowanie zmian do budżetu,
- bezpośredni wgląd w sumy i salda narastające, miesięczne oraz dokumenty z wybranego poziomu planu kont,
- analiza stanu należności i zobowiązań kontrahenta,
- naliczanie sald dwustronnych dla kont rozrachunkowych,
- trzy etapy rejestracji zapisów w kartotece dokumentów pozwalają na elastyczną prace bez ograniczeń związanych z uzgadnianiem i zamykaniem okresów księgowych,
- ewidencjonowanie wydatków strukturalnych,
- analiza klasyfikacji CPV,
- rozliczanie wydatków funduszu sołeckiego,
- automatyczne tworzenie zapisów rozrachunkowych przy dekretacji dokumentu, rozliczanie, analiza zobowiązań i należności,
- kartoteka sprzedaży i zakupów, generowanie rejestrów VAT, wydruk dokumentów typu faktura, nota odsetkowa, potwierdzenie salda, wezwanie do zapłaty,
- automaty przeksięgowujące: zaangażowanie, koszty, plan finansowy, realizacje zaangażowania i planu,
- kartoteka umów – analiza poszczególnych etapów realizacji w podziale na zaangażowanie, koszty, wydatki,
- szablony dekretacji – stałe, powtarzające się zapisy księgowe formułowane w schematy księgowe,
- rozbudowany system raportowania: obroty na koncie, zestawienie obrotów i sald na kontach, obroty na paragrafie, zestawienie stanów na paragrafie, zestawienie realizacji zadań, dziennik obrotów, zestawienie zobowiązań i należności i inne,
- zestawienia wynikowe: rachunek zysków i strat, bilans jednostki, fundusz jednostki,
- wymiana danych z systemami zewnętrznymi poprzez zestandaryzowany bufor danych (format xml),
- sprawozdawczość budżetowa, import/eksport sprawozdań w standardzie systemu Bestia i Trezor,
- współpraca z innymi modułami pakietu w zakresie: pobierania naliczeń funduszu wynagrodzeń - system Płace, księgowania raportów kasowych – program Kasa, ewidencji wartości majątku i naliczenia amortyzacji – Ewidencja środków trwałych:
- współpraca z systemami zewnętrznymi przedstawiona na grafie poniżej: